مخزن ۱۰۰/۰۰۰لیتری هوایی در حال ساخت

مخزن 100/000لیتری هوایی

ارتفاع پایه ۳۶ متر

ضخامت کف مخزن ۱۰ میلیمتر

ضخامت بدنه و سقف مخزن ۸ میلیمتر

پایه ها لوله ی ۶ اینچ

خواندن ادامه

oil tank ‌به ابعاد قطر ۳۶۰۰mm و ارتفاع استوانه ۸۵۰۰mm از متریال ST-37 thicknees 8 mm و سه طبقه کویل استنلس استیل جهت بهره برداری در پالایشگاه صنعت نفت آبادان که در تهران کارخانه صنعت مخزن از مرحله طراحی تا تولید انجام گردید و از تاریخ ۱/۱۰/۱۴۰۰ در محل کارفرما محترم در حال بهره برداری می باشد..

مخزن روغن

مخزن روغن oil tank صنعت مخزن

خواندن ادامه

نورد کاری:

در یک دستگاه نورد، غالبا بلوم و اسلب، جهت تبدیل به محصولات واسطه مانند صفحه، ورق، تسمه، کویل، بیلت، میله و میلگرد نورد می‌شوند. بسیاری از این محصولات، ماده اولیه برای عملیات‌های بعدی مانند فورجینگ، کار با ورق فلزی، کشش سیم، اکستروژن و ماشین کاری خواهند بود. همچنین بلو‌م‌ها، معمولاً به صورت مستقیم جهت تبدیل به تیرآهن I شکل، تیرآهن  H شکل، ناودانی و سپری برای ساخت و ساز نورد می‌شوند. میله‌های نورد شده، با اشکال و مقاطع عرضی مختلف، در صنعت ماشین سازی و همچنین در ساخت و ساز استفاده می‌شوند. ریل‌ها، برای تولید مسیرهای ریلی، مستقیماً از نورد بلوم شکل گرفته‌اند. صفحات و ورق‌ها از طریق نورد اسلب ایجاد می‌شوند، و در تولید طیف گسترده‌ای از کالاهای ساخته شده بسیار مهم می‌باشند. به طور کلی، صفحات با ضخامتی بیش از “۱/۴، (۶ میلی متر) در نظر گرفته می‌شوند. از صفحات در مصارف سنگین مانند دیگ بخار، پل‌ها، وسل هسته‌ای، ماشین‌های بزرگ، مخازن و کشتی‌ها استفاده می‌شود. از ورق برای تولید بدنه اتومبیل، اتوبوس‌ها، قطارها، بدنه هواپیما، یخچال، ماشین لباسشویی، خشک کن، سایر لوازم خانگی، تجهیزات اداری، ظروف و قوطی‌های نوشیدنی استفاده می‌شود. درک اهمیت نورد فلز در صنعت امروزه و همچنین ادغام آن با سایر فرایندهای تولید حائز اهمیت است.

نوردکاری ورق از جس A-516  به ضخامت ۲۵ میلی متر

اصول نوردکاری فلز:

در فرایند نوردکاری، مواد مورد استفاده بین دو غلطک که به طور مداوم در حال چرخش هستند، توسط نیروهای فشاری دچار تغییر شکل پلاستیکی می‌شوند. این نیروها، برای کاهش ضخامت فلز اعمال می‌شوند و بر روی ساختار دانه تأثیر می‌گذارند. کاهش ضخامت را می‌توان با اختلاف ضخامت قبل و بعد از این فرایند اندازه گیری کرد، به این مقدار “کشیدگی” گفته می‌شود. علاوه بر کاهش ضخامت، غلطک‌ها مواد را به سمت جلو هدایت می‌کنند؛ زیرا در جهت‌های مخالف یکدیگر می‌چرخند. بنابراین، اصطکاک یک بخش ضروری از نورد است، اما اصطکاک بیش از حد به دلایل مختلف می‌تواند مضر باشد. ضروری است که در یک فرآیند نورد کاری، سطح اصطکاک بین غلطک‌ها و قطعه کار کنترل شود، روان کننده‌ها می‌توانند در این امر کمک کنند. در شکل زیر، یک عملیات نورد مسطح نشان داده شده است. این فرایند، برای کاهش ضخامت قطعه کار استفاده می‌شود. در طی این فرآیند، شکل هندسی قطعه تغییر می‌یابد اما حجم آن در اصل دچار تغییر نمی‌شود. گاهی اوقات در این فرایند؛ تنش (نیرو)، روی یک قطعه کار اعمال می‌شود. این تنش ممکن است در قسمت جلویی، پشت، یا هر دو طرف اعمال شود. این تکنیک به نیروهای لازم برای شکل گیری کار کمک خواهد کرد و معمولاً برای رول کردن مواد سخت استفاده می‌شود.

فرآیندهای نوردکاری:

نورد اولیه: برای تبدیل شمش فلز به محصولاتی مانند بلوم و اسلب استفاده می‌شود. این فرآیند، ساختار شمش ریخته گری را اصلاح می‌کند، خواص مکانیکی آن را بهبود می‌بخشد و عیوب داخلی پنهان را از بین می‌برد. نورد گرم و سرد: بلوم‌ها و دال‌های حاصل از نورد اولیه، مجددا با استفاده از فرآیند نورد گرم به صفحات، ورق‌ها، میله‌ها و شکل‌های ساختاری تبدیل می‌شوند.  تصویری از نورد گرم و نورد سرد  نورد سرد، معمولاً یک فرآیند پرداخت است که در آن به محصولاتی که توسط نورد گرم ساخته شده‌اند؛ شکل نهایی داده می‌شود. این فرایندها سطح نهایی بهتر، تحمل ابعادی بیشتر و استکام مکانیکی بالایی را فراهم می‌کنند.

عیوب موجود در محصولات نورد:

در طول این فرایند، تعدادی عیب در محصولات نورد بوجود می‌آید. یک نقص خاص معمولاً با یک فرآیند خاص وارد می‌شود و در سایر فرایندها بوجود نمی‌آید. برخی از نقایص رایج در محصولات نورد در زیر آورده شده است:

ترک خوردگی لبه:

به طور کلی، ترک خوردگی لبه در شمش، اسلب یا صفحات نورد شده رخ می‌دهد. این امر، به دلیل انعطاف پذیری محدود قطعه کار یا تغییر شکل ناهموار به ویژه در لبه‌ها می‌باشد.

چین افتادگی:

چین‌ها، عیوبی هستند که معمولا در نورد صفحه رخ می‌دهند. در صورتی ایجاد می‌شود که کاهش ضخامت در هر عبور غلطک خیلی کم باشد.

پوست سوسماری شدن:

این نقص معمولاً در نورد اسلب‌ها، بخصوص آلومینیوم و آلیاژها رخ می‌دهد. در این نقص، قطعه کار به هنگام خروج، در یک صفحه افقی به دو قسمت بالا و پایین تقسیم می‌شود. این نقص، همیشه وقتی اتفاق می‌افتد که نسبت ضخامت اسلب به طول تماس در محدوده ۱٫۴ تا ۱٫۶۵ باشد.

شکل گیری پوسته:

هنگامی که فلز نورد گرم می شود، سطح آن صاف نبوده و پوسته (اکسید) بر روی آن تشکیل می‌شود.

خواندن ادامه

جوشکاری زیرپودری (Submerged Arc Welding – SAW:

جوشکاری زیرپودری (SAW) یک فرآیند جوشکاری خودکار است که در آن از الکترود لخت (بدون روکش) با طول پیوسته (که دور قرقره پیچیده شده است)، استفاده می‌شود.

در جوشکاری به این روش، ماده حفاظت کننده جوش به صورت پودر روی درز ریخته می‌شود. به فاصله کمی پشت نازل پودر، قوس الکتریکی توسط الکترود لخت و در زیر این پودر برقرار می‌گردد. در حین جوشکاری نیز از آنجا که قوس زیر پودر برقرار می‌شود، جرقه جوشکاری مشاهده نمی‌شود و به همین دلیل نیازی به استفاده از ماسک برای اپراتور نیست و تنها عینک محافظ صنعتی کفایت می‌کند.

پودر، عامل مشخصه جوشکاری زیر پودری است و روکشی ایجاد می‌کند که اجازه می‌دهد عمل جوشکاری بدون پاشیدگی، جرقه زدن و یا ایجاد دود انجام شود.

پودر دانه‌ای معمولا به صورت خودکار روی خط جوش و در پیشاپیش الکترود که در حال حرکت به جلو می‌باشد، ریخته می‌شود. این ماده حوضچه مذاب را در مقابل گازهای هوا محافظت نموده و به تمیزی فلز جوش کمک می‌کند و در ضمن خواص شیمیایی فلز جوش را نیز بهبود می‌بخشد.

جوشکاری به روش قوس زیرپودری اغلب به صورت تخت برای جوشکاری کارخانه‌ای در حالت خودکار و یا نیمه خودکار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جوشکاری زیر پودری (Submerged Arc Welding - SAW ) چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

جوشکاری زیرپودری (SAW) چه فوایدی دارد؟

  •  از آنجا که در این روش به جای جوشکار، از متصدی دستگاه جوشکاری استفاده می‌شود، کیفیت جوش حاصله از مهارت جوشکار و همچنین خطاهای انسانی مستقل است.
  • بیشترین نرخ رسوب در میان فرآیندهای جوشکاری ذوبی به این روش اختصاص دارد که به سرعت بالای جوشکاری منجر می‌گردد.
  • پوشش برای حفاظت اپراتور از قوس نیاز نیست، اگرچه حفاظت چشمان اپراتور بخاطر احتمال پرتاب جرقه جوش توصیه می شود.
  • ذرات فلاکس (پودر دانه‌ای) نسبت به روکش الکترود در جوشکاری دستی، حفاظت بهتری از نوار جوش انجام می‌دهد.

استفاده از روش جوشکاری زیرپودری چه محدودیت‌هایی دارد؟

  • تجهیزات پیچیده و گران
  • در کاربردهای خاص شدیدا به مسطح بودن وضعیت جوشکاری محدود است، زیرا مسطح بودن و افقی بودن وضعیت، برای جلوگیری از ریختن فلاکس لازم است.
  • پودر جوش ممکن است به آلودگی هایی آغشته شود که باعث تخلخل در جوش شوند.
  • جدا شدن سرباره از جوش در برخی موارد به سختی صورت می گیرد.
  • در جوش های چند پاسه، پس از هر عبور باید سرباره جوش برداشته شود تا از باقی ماندنش درون فلز جوش جلوگیری شود.

حتما شما هم علاقه‌مند هستید تا بدانید که جوشکاری زیرپودری به چه صورت اجرا می شود؟ پس پیشنهاد می کنیم فیلم زیر که نحوه اجرای جوشکاری زیر پودری در کارخانه صنعت مخزن است را ببینید:

س

خواندن ادامه

با توجه به پروژه‌ قبلی و پس از اتمام ۴ مخزن به مجموع ۴۰۰ مترمکعب مخزن فیلتر‌شنی ورضایت کارفرما از صنعت مخزن حال ۲۰ مخزن ۶۰ متر مکعبی نیز در حال تولید است و قرار براین است که که در هرهفته دو مخزن را به شهرکنگان بوشهر ارسال کنیم.

در حال حاضر دو دستگاه از این مخازن آماده و در مرحله‌ی کنترل کیفی شرکت قرار دارند.

در ادمه از روند کار و نحوی تولید هم نوشته و رسانه از درگاه‌های همین سایت و نیز پیج رسمی صنعت مخزن در انیستاگرام خواهیم گذاشت. ID:sanat_makhzan

خواندن ادامه

 

فیلتر شنی Sand filter چیست؟

 

مخزن فیلتر شنی ۱۰۰ متر مکعب جهت کارخانه آب شیرین کن واقع در  بوشهر.

فیلتر شنی

فیلتر شنی یا صافی شنی (Sand filter) یکی از قدیمی ترین و رایج ترین شیوه های تصفیه آب می باشد که به منظور حذف ذرات معلق در آب با اندازه بیشتر از ۱۰۰ میکرون کاربرد دارد. قیمت ارزان، راندمان و طول عمر بالا از جمله ویژگی های مثبتی هستند که باعث شده اند تصفیه آب با فیلتر شنی در مصارف خانگی و صنعتی کاربرد گسترده ای پیدا کند. انواع فیلتر شنی، روال کار، مزایا و معایب و هر آنچه که باید درباره قیمت فیلتر شنی بدانید را در ادامه معرفی خواهیم کرد. با گروه صنعت مخزن؛ تیم ساخت و تولید فیلتر شنی همراه باشید.

فیلتر شنی Sand filter چیست؟

تصفیه آب در طبیعت به روش های گوناگونی انجام میشود که یکی از مهم ترین آنها، حذف مواد ذائد از آب با عبور آن از بستر شن و ماسه ای می باشد. در طراحی و ساخت فیلتر شنی از این رفتار طبیعت الهام گرفته شده با صرفه هزینه کمتر نسبت به سایر روش های تصفیه آب از قبیل اولترافیلتراسیون و نانو فیلتراسیون نسبت به حذف ذرات معلق در آب اقدام می گردد. فیلترهای شنی در واقع نوعی مخزن می باشند که دارای یک شیر ورودی و یک خروجی و نازل هایی با پوشش شن و سیلیس هستند. ذرات معلق در آب با گذر از فیلتر و نازل پوشیده شده با دانه های شن امکان عبور را پیدا نمی کنند و در نهایت خروجی آب تمیز و تصفیه شده خواهد بود.

بدنه صافی های شنی از جنس های مختلفی ساخته میشود که از رایج ترین آنها می توان به بدنه های فلزی، فایبرگلاس و بتنی اشاره نمود. بدنه های فلزی این تجهیزات از ورق های گالوانیزه می باشد و نوع بتنی که بیشتر برای تصفیه خانه هایی با ظرفیت بالا استفاده میشوند، از بتن ساخته شده و بسیار مقاوم هستند. فیلترهای فایبرگلاس از کامپوزیت های تحت فشار تولید شده و به صافی شنی FRP نیز شهرت دارند.

روش تصفیه آب با فیلتر شنی

در حالت کلی و بدون در نظر گرفتن انواع مختلف Sand filter، روش کار آنها را می توان به صورت زیر شرح داد:

  • آب دارای املاح، آهن، منگنز، ذرات معلق گل و لای و غیره از شیر ورودی وارد مخزن می گردد.
  • در داخل مخزن نازل های پوشیده شده از شن و سیلیس در نظر گرفته شده است. به منظور جلوگیری از خوردگی نازل ها، پوشش شن و سیلیس بر روی نازل ها به گونه ای صورت می گیرد که ابتدا دانه ها درشت تر، سپس متوسط و در نهایت دانه های ریز قرار خواهند گرفت. عبور آب از نازل باعث میشود تا ذرات بزرگتر از ۱۰۰ میکرون به دانه های شن و ماسه برخورد کنند و امکان عبور از نازل ها را بدست نیاورند و تنها قطراب آب بدون ذرات معلق از نازل عبور می کنند.
  • آب بدون ذرات معلق از شیر خروجی مخزن به بیرون از دستگاه منتقل شده و مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع فیلتر شنی
نکته بسیار مهمی که در طراحی فیلتر شنی وجود دارد، نیرویی می باشد که باعث میشود آب از نازل عبور کند. بر همین اساس و با توجه به مقدار فشار وارد شده به آب برای عبور از فیلتر می توان Sand filter ها را در چند گروه کلی تقسیم بندی کرد که عبارتند از:

فیلتر شنی کند یا آرام (Slow Sand Filter)
این نوع از صافی شنی در طبیعت رایج می باشد و بدون هیچگونه نیروی فشار عمل می کند. عبور آب از بستر شنی با سرعت کاملا طبیعی و آرام در فضایی با مساحت یک متر مربع، در یک شبانه روز در نهایت ۳ متر مکعب آب تصفیه شده خروجی می دهد. با توجه به سرعت بسیار پایین این گروه از روش های تصفیه آب، بیشتر برای محیط های صنعتی و خانگی کاربرد دارد که نیاز به آب تصفیه شده در آنها کم باشد. به عنوان مثال در تصفیه خانه های شبکه های آب روستایی صافی شنی می تواند گزینه مناسب و مقرون به صرفه به شمار رود.

فیلتر شنی تند ثقلی (Rapid Sand Gravity Filter)
این گروه از صافی های شنی شباهت بسیار زیادی با نوع کند و آرام دارند و تنها تفاوت آنها در مساحت بستر شنی می باشد که آب از آن عبور می کند. به منظور عبور آب با فشار و سرعت بالاتر بستر پوشیده شده از ماسه و سیلیس کم و حدود ۴۰ تا ۱۰۰ متر مربع در نظر گرفته میشود. در نوع صافی شنی آرام مساحت بستر شن حدود ۳۰۰ تا ۸۰۰ متر مربع در نظر گرفته میشود. از مزایای این روش می توان به سرعت تصفیه بالاتر نسبت به نوع کند اشاره نمود. البته لازم به ذکر است که چون آب از بستر کوچکی از شن و ماسه عبور می کند، در نتیجه سرعت کثیف شدن بستر شنی افزایش پیدا نموده و در نتیجه به شستشوی بیشتری نسبت به نوع کند نیاز دارد.

فیلتر شنی تند تحت فشار (Rapid Sand Pressure Filter)
فیلتر تند شنی تحت فشار یکی از پرکاربردترین نوع صافی شنی می باشد که بیشتر در محیط های صنعتی و حتی خانگی که به سرعت بیشتری برای تصفیه آب نیاز می باشد مورد استفاده قرار میگیرد. عبور آب با فشار وارد شده از سمت پمپ باعث میشود تا سرعت عبور آن از بستر شنی و نازل ها افزایش پیدا نموده کند و در مدت زمان کوتاه خروجی آب تصفیه شده نسبت به دو روش قبل خیلی بیشتر خواهد بود. از رایج ترین نوع فیلترشنی تحت فشار می توان به فیلترهای استخر اشاره نمود که در استخرهای خانگی و عمومی کاربرد زیادی دارد.فیلتر شنی

خواندن ادامه

صنعت مخزن افتخار دارد به پشتوانه سه دهه فعالیت، مخازن و منبع های مختلف در اندازه های موردنظر را با بهترین کیفیت، عرضه کند.

در ادامه برخی از منبع های گوناگون را که مشتریانگرامی سفارش داده اند می بینید.

خواندن ادامه

صنعت مخزن افتخار دارد به پشتوانه سه دهه فعالیت، مخازن و منبع های مختلف در اندازه های موردنظر را با بهترین کیفیت، عرضه کند.

در ادامه برخی از منبع های گوناگون را که مشتریانگرامی سفارش داده اند می بینید.

خواندن ادامه

صنعت مخزن افتخار دارد به پشتوانه سه دهه فعالیت، مخازن و منبع های مختلف در اندازه های موردنظر را با بهترین کیفیت، عرضه کند.

در ادامه برخی از منبع های گوناگون را که مشتریانگرامی سفارش داده اند می بینید.

خواندن ادامه

صنعت مخزن افتخار دارد به پشتوانه سه دهه فعالیت، مخازن و منبع های مختلف در اندازه های موردنظر را با بهترین کیفیت، عرضه کند.

در ادامه برخی از منبع های گوناگون را که مشتریانگرامی سفارش داده اند می بینید.

خواندن ادامه

صنعت مخزن افتخار دارد به پشتوانه سه دهه فعالیت، مخازن و منبع های مختلف در اندازه های موردنظر را با بهترین کیفیت، عرضه کند.

در ادامه برخی از منبع های گوناگون را که مشتریانگرامی سفارش داده اند می بینید.

خواندن ادامه
RSS
Instagram